Home>>Női Egészség>>Candida-Sorozat>>Tippek a puffadásra és emésztőrendszeri problémákra a perimenopauza idején
Candida-SorozatEgészséges ÉletmódMenopauzaNői Egészség

Tippek a puffadásra és emésztőrendszeri problémákra a perimenopauza idején

Tippek a puffadásra és emésztőrendszeri problémákra a perimenopauza idején.

Bármennyire kellemetlen, sajnos a puffadás, a perimenopauza alatt a nagyon gyakori tünetek egyike. Néhányunk számára a perimenopauza, vagy a menopauza és az ez előtti időszak, amit nevezhetünk egy  átmeneti időszaknak is,  különösen nehéz és megpróbáltatásokkal teli lehet. 

Ezen kihívások miatt olyan sokan, egészséges életmódra vágyó nők keresünk  természetes gyógymódokat ennek az átmenetnek a megkönnyítésére, általános közérzetünk javítására és némi nyugalomra. 🙂

Ezek a  perimenopauzához kapcsolódó tünetek a következők lehetnek:

  • puffadás, 
  • fokozott bélgáz termelődés, 
  • ödémásodás, vízvisszatartás, vagy akár ezek  kombinációja.

Pont olyan, mint a PMS tüneteként. Ha ilyen tüneteid voltak a menstruáció során, akkor nagy valószínűséggel ugyanezt tapasztalhatod most is. Azzal a különbséggel, hogy a menopauza alatt folyamatosan ott lehet.

Ez sok nő számára sokkolóan hathat. Az ösztrogén termelés csökkenése összefüggésben van az emésztőrendszer lassabb működésével, és ezalatt a bélmozgás is csökken.  Vagy éppen a hormonpótló készítmények úgyszintén lassíthatják a bélrendszer és az epe működését. Ezért tapasztalható székrekedés, puffadás, és egyéb kellemetlen emésztőrendszeri tünet. 

Tippek a puffadásra és emésztőrendszeri problémákra a perimenopauza idején.

Tippek a puffadásra és emésztőrendszeri problémákra a perimenopauza idején

A 9 legjobb természetes gyógymód puffadásra a perimenopauza alatt:

Tippek Puffadásra a perimenopauza idején

1. Kamilla tea 

A kamilla tea nagyszerű a puffadás enyhítésére. A kamilla virága gyulladáscsökkentő, és elősegíti az emésztést, ugyanakkor enyhíti a gyomor fájdalmakat is. Ez a meleg, gyógytea sok embernek segít kikapcsolódni, csökkentve a magas stresszt, amely úgyszintén hozzájárulhat a puffadáshoz.

2. Gyors séta 

A mozgás segíthet eloszlatni az emésztőrendszerben rekedt gázokat, amely puffadást okoz. Séta vagy lépcsőzés, még az enyhe testmozgás is megelőzheti a fokozott bélgáz termelődést és csökkentheti a puffadást. Ráadásul a testmozgás jótékony hatással van az általános egészségre, és elősegíti a hatékony emésztést.

3. Egyél lassabban 

Bár ezt nehéz lehet felismerni, de a levegő lenyelése nagyban hozzájárulhat a puffadáshoz. A gyors étkezés, beszélgetés evés közben, a szívószálon keresztül történő ivás, és a rágógumi is puffadáshoz vezethet. Ezenkívül ülj le evés közben, és  lazíts, az emésztés elősegítése és a puffadás csökkentése érdekében.

4.A dohányzás csökkentése 

A dohányzás közismerten negatív hatással van az egészségre. A puffadás egy másik ok arra, hogy teljesen lemondj róla. 

5. Kerüld  a szódát, és a szénsavas italokat 

Ez gondolom nem okoz meglepetést, ugyanis a  szénsavas italokban lévő buborékok könnyen puffadást okozhatnak vagy súlyosbíthatják azt. Próbálj inkább vizet vagy gyümölcslevet inni, amely a cukortartalom szempontjából is  egészségesebb.

6.Fogyassz olyan ételeket, amelyek csökkentik a gáztermelődést. 

Fogyassz olyan ételeket, amelyek csökkentik a gáztermelődést: azaz mogyoróvaj, szőlő, banán, tojás, gyümölcslé, joghurt, kemény sajt, vízitorma, uborka, görögdinnye.

Emelett meg kell említeni azokat az ételeket is, amiket ilyen problémák esetén kellő óvatossággal szükséges fogyasztani. Ilyenek például a bab, a keresztes virágú zöldségek, brokkoli, karfiol, káposzta kelbimbó, stb. Ezek fogyasztása a változó korban rendkívül hasznos, és ajánlott is, viszont az érzékenyebb emésztőrendszerű hölgyeknek odafigyelést igényel!

7.A gáz kieresztése 🙂

A menopauza puffadás esetén a legjobb orvosság az, ha a gázt mindkét végen kiengeded. 🙂 Segíthet ebben a hasad megmasszírozása, egy gyors tempójú séta, vagy ha mindkettő kudarcot vallana, feküdj a hátadra és a térdedet a mellkasodra emelve próbálj ellazulni. (Forrás)

8. Jóga pózok 

A felülés, és a nyújtás, valamint különböző jóga pózok előnyösen hatnak az emésztésre, és  a bélmozgásra. (Forrás)

9.Maradj hidratált

Az utolsó dolog, amit tehetsz a puffadás, és az emésztőrendszeri problémák  csökkentése érdekében az, hogy sok vizet iszol.  Ennek két hatása van:

  • Kevesebb folyadékot tart vissza a szervezet, ha hidratált. Tehát minden nap megfelelő mennyiségű víz fogyasztása segít csökkenteni a puffadást.
  • Ha több vizet iszol, az segít csökkenteni a székrekedést. Ez pedig jelentősen enyhíthet a kellemetlenségeken.

A puffadás és a fokozott bélgáz termelődése a menopauza, és a változó kor egyik legkellemetlenebb és legkínosabb tünete lehet. Szerencsére néhány életmódbeli változtatással ez kezelhető és sok esetben csökkenthetőek a kellemetlen tünetek. 

Megjegyzés: Az esetek többségében a puffadás étkezési szokásokhoz vagy a menopauzához kapcsolódik. Ha azonban súlyos puffadást tapasztalsz, mindenképpen fordulj orvoshoz a lehető leghamarabb; 

A további cikkek is érdekelhetnek: