Home>>Egészséges Életmód>>Diéta tippek a Menopauzás hőhullámok ellen, és fogyókúrához.
Diéta tippek a Menopauzás hőhullámok ellen, és fogyókúrához.
Egészséges ÉletmódEgészséges ÉtelekMenopauzaNői Egészség

Diéta tippek a Menopauzás hőhullámok ellen, és fogyókúrához.

Menopauza és a hőhullámok……. Amit biztosan elmondhatunk a menopauzával kapcsolatban, hogy a hőhullámok az egyik olyan tünet, ami a legtöbb nőnek kellemetlenséget okoz. Ha már volt benne részed nagyon is jól tudod miről van szó.

Leírok neked pár apró diéta tippet, ami a menopauza hőhullámok ellen, és a fogyókúrában is hasznodra lehet. Magam is 49 éves nő vagyok, aki első kézből tudja, hogy mennyi kényelmetlenséget okoz, na meg az éjszakai izzadás…
Képes voltam “lehűteni” a helyzetet azzal, hogy az étkezésemre odafigyeltem. És bár ez önmagában nem szünteti meg teljesen a hőhullámokat, de legalább kezelhetővé teszi azokat.

És egy kis bónusz.

Az étrend változások, amelyek a hőhullámok esetén beválnak, a menopauza utáni fogyáshoz, vagy súlyod fenntartásához is tökéletesek lesznek.

Szóval hőhullámok és a menopauza.

A rengeteg tanulmány ellenére, a tudomány egyenlőre még nem jutott dűlőre ami a pontos okát illeti.
Az egyetlen dolog, amely bizonyosnak tűnik, az az, hogy kapcsolatban áll a hormonok természetes redukciójával, ami a menopauza körül zajlik. És átlagosan 51 éves kor körül következik be.
Most vedd figyelembe, hogy azt mondtam körül. Mivel ennek a kezdete minden nő esetében különböző lehet.

Előfordulhat, hogy az első hőhullámok még azelőtt jelentkezik, mielőtt rendszertelenné válik a havi ciklus. Így ezek meglepőek, és aggasztóak lehetnek eleinte. Bár annak ellenére, hogy kényelmetlenek, igazából ártalmatlanok, és még ha nem is teszel semmit, hogy megpróbáld befolyásolni a hatásukat, akkor is körülbelül hét év a “pályafutásuk”.

Nem tudom, számodra elfogadható-e a hét év várakozás, számomra nem volt az, tehát ha olyan vagy, mint én, és pro-aktív akarsz lenni, akkor vannak bizonyos változtatások amiket megtehetsz, hogy csillapítsd ezeket a tüneteket.

Végeztek egy tanulmányt annak kiderítésére, van-e összefüggés a metabolikus egészség, az egészséges étrend, és a menopauza hőhullámok súlyossága között.
A tanulmány megállapította, hogy akiknél a legsúlyosabbak voltak a hőhullámok azok:

  • Inzulin-rezisztenciával, és
  • Leptin-rezisztenciával,

valamint a normálnál alacsonyabb szinttel rendelkeztek, olyan fehérjékből, amely megvédi szervezetünket a gyulladásoktól. Ez megmutatja nekünk, hogy az étrend és a hőhullámok hogyan kapcsolódnak az inzulin-rezisztenciához, a leptin-rezisztenciához, és a gyulladásokhoz. Mindegyik állapotot a rossz étrend okozza, nevezetesen olyan étrend, amelyben:

  • magas a cukor,
  • finomított szénhidrát,
  • gabonafélék
  • és feldolgozott ételek.

Fontos megjegyezni, hogy ezeket a körülményeket a rossz étrend okozza, ám ezek visszafordíthatóak, és helyes étrend által korrigálhatóak.

Diéta tippek a Menopauzás hőhullámok  ellen, és fogyókúrához.
Diéta tippek a Menopauzás hőhullámok ellen, és fogyókúrához.

Diéta tippek a Menopauzás hőhullámok ellen.

Tehát mi a jó étrend a menopauza alatt?

A menopauzás hőhullámok enyhítésére szolgáló étrendnek, az inzulin- és leptin-rezisztencia gyógyítására, valamint a gyulladás csökkentésére kell törekednie.
Amit tehetsz, az az, hogy egészséges ételek fogyasztására törekedsz, és kerülöd a feldolgozott ételeket.

  • Egyél friss vagy fagyasztott zöldséget, nem feldolgozott zöldség chipset, amit egy tasakban kapsz.
  • Válassz egész gyümölcsöket, például áfonyát, az áfonyás muffin-ok helyett. .
  • Nyers mandulát, müzliszelet helyett, amelyet hozzáadott cukorral, és egészségtelen növényi olajokkal töltenek fel.

Ezek az egészséges ételek, olyan vitaminokat és ásványi anyagokat adnak a szervezetednek, amelyek antioxidánsként hatnak, védik a sejteket, és emelett lehetővé teszik számukra, a megfelelő működést. Nem tartalmaznak tartósítószereket, és adalékokat, amelyek a testünkben gyulladást okozhatnak.

Egy másik étrend-változtatás, amelyet a menopauzális hőhullámokat okozó anyagcsere-rendellenességek legyőzéséhez követhetsz:

Egyél magas rosttartalmú ételeket.

Tudtad, hogy egy átlagos ember napi 15 gramm rostot visz be? Ez kb. a fele annak a mennyiségnek, amelyet a napi étrendben javasolnak. Egy olyan étrend, amely következetesen eléri a 30 gramm rostot, vagy annál több, csökkenti a vércukor-szintet és az inzulinszintet. Ez pedig segít az inzulin-rezisztencia, és a leptin-rezisztencia helyreállításában. Keresni kell a legjobb rost / szénhidrát arányú ételeket, mint például:

  • Nem keményítőtartalmú zöldségek,
  • Babok
  • Avokádó
  • Mogyorók
  • Magok

Ezek jó rost / szénhidrát aránnyal rendelkeznek.

Milyen is ezek az arányok?

  • Egy tál zöldsaláta alig egy gramm rostot és csak egy gramm szénhidrátot tartalmaz. Ez majdnem egy az egyhez arány, és tényleg ez a legjobb amit elérhetsz.
  • Egy evőkanál csicseriborsóban két gramm rost, és nyolc gramm szénhidrát van. Ez egy egy-négy arány, ami továbbra is jó arány.

És emelet még, ez egy olyan élelmiszer, amely lassan emészthető, szép, egyenletes vércukorszint és inzulin emelkedést eredményez. Mert ugye, az az, amit le akarsz győzni: az inzulin-rezisztencia, és visszaszorítani a szervezeted egy olyan pontra, ahol ismét érzékeny az inzulinra.

Egy másik dolog, amit tehetünk, az egészséges zsírok beillesztése, ez egy másik fontos lépés az anyagcsere-rendellenességek kijavításában, amelyek súlyosbítják a hőhullámokat.

Az egészséges zsírok nemcsak segítik az inzulin, és az energiaszint stabilizálását, hanem az éhségérzet, és az étvágy csökkentését is. És erre igen csak nagy szükséged lesz eleinte főleg, amikor leszoktatod a szervezeted arról az energia-szint “hullámvasútról” amit a szénhidrátok okoznak.

Más egészséges ételek a menopauza hőhullámok ellen.

Ők lesznek a diófélék, és a magvak, az avokádó, a kókuszdióolaj, a zsíros halak, például a vadon fogott lazac, az édesvízi pisztráng, és a szardínia. Amiket beledobhatsz a salátádba. Most hadd tegyek hozzá néhány szót a szójatermékekről.

Szója termékek peri-menopauzás és menopauzás nők számára.

Tehát szeretnék megosztani néhány gondolatot azokról az ételekről, mint a szójabab, a tofu, és a szója tej. A szóját fito-ösztrogénnek kell besorolni. Ami szó szerint, növényi ösztrogént jelent.
A szója kémiai szerkezete hasonló az ösztrogénéhez, ami a szervezetedben van.

Tehát amikor megeszed, úgy viselkedik, mint egy gyenge ösztrogén
Van már arra bizonyíték, hogy a szója ételek enyhítik a menopauza miatt előforduló hőhullámokat.

De még nem született végső döntés, ami ezen növényi élelmiszerek az általános egészségi állapotra való hatását illeti.
És véleményem szerint, ezen élelmiszerekkel kapcsolatosan sok probléma van.
Az első probléma az, ahogyan termesztik őket.

A szójabab erősen szennyezett peszticidekkel, és a géntechnológiával módosított élelmiszerek egyike.
Maga a szója olyan anyagokat tartalmaz, amelyek csökkentik a pajzsmirigy működését.
A szójababban magas egy bizonyos savtartalom, olyan anyag, ami megakadályozhatja a szervezet azon képességét, hogy felszívja az olyan nélkülözhetetlen ásványi anyagokat, mint a kálcium, magnézium, a réz, a vas, és a cink.
Ezért én ezen okok miatt nem ajánlom a szójatermékeket, kivéve ha ökológiai termesztésűek, és csak kis mennyiségben fogyasztják őket.

Más Fito-ösztrogének, és a menopauza hőhullámok.

És vannak más fito-ösztrogének is, amelyek segíthetnek csökkenteni a hőhullámok intenzitását. Én személy szerint növeltem a csicseriborsó, és a lenmag bevitelét. Ami két olyan élelmiszer, amely viszonylag megfelelő fito-ösztrogéneket tartalmaz.

Nagyon jól illik egy ízletes salátába. De elmondom, hogy számomra a hőhullámokkal, a legdrámaibb különbséget az jelentette, amikor elkezdtem maca port hozzáadni az étrendemhez.

Maca Por, és a menopauza hőhullámok.

A maca egy perui gyógynövény, amelyről kimutatták, hogy fokozza az ösztrogént a menopauzás nőknél. És számomra szinte azonnal csökkentette a hőhullámokat, és az éjszakai izzadást, amikor elkezdtem egy teáskanállal e gyógynövény hozzáadását a napi étrendemhez.

De fontos megjegyezni, hogy nem létezik semmilyen varázslatos tabletta, ami megszünteti ezeket a tüneteket. Én a már egészséges táplálkozásomhoz adtam hozzá a maca port. Ha rossz táplálkozási szokásaid vannak, amely nem felel meg a szervezeted alapvető tápanyag szükségleteinek, akkor a következőt ne feledd:

Egy kiegészítő nem fog csodákat tenni.

Nagyon sokat jelent viszont ha egy kis odafigyeléssel, és apróbb változtatásokkal rendbe hozod az étkezésed, és ezután még támogatod szervezeted ezzel a gyógynövénnyel.

Te próbáltad már a Maca-t? Neked mi a véleményed ?

A következő cikkben még többet megtudhatsz a témában:

Köszönöm, hogy elolvastad.