Home>>Hormonok>>Az ösztrogén dominancia természetes kezelése.
Az ösztrogén dominancia természetes kezelése.
HormonokNői Egészség

Az ösztrogén dominancia természetes kezelése.

Mi segíthet az ösztrogén dominancia természetes kezelésében?

Az egészséges ételek, és kiegészítők megfelelő egyensúlya fontos támpont az ösztrogénszint természetes szabályozásában. Egy korábbi bejegyzésben az ösztrogén dominancia legfőbb 10 okát és tüneteit vizsgáltuk. Itt az ideje, hogy a dolgokat egy újabb szintre emeljük, elmélyülve abban, hogyan lehet az ösztrogén dominanciát természetes módon kezelni.

Az előző cikket itt olvashatod:

A bejegyzésben szereplő összes tipp elsősorban az étrendre, és az életmódra összpontosít, mert ezek a leggyorsabb módszerek az ösztrogén dominancia kezelésére, és az ösztrogén természetes csökkentésére.

Ennek a bejegyzésnek a végén olyan lépéseket fogok megosztani, amelyeket megtehetsz, a következőkkel kapcsolatban :

  • Kiegészítők
  • Illóolajok
  • Élelmiszerek
  • Stressz kezelés
  • Testápolási és szépségápolási termékek

Ösztrogén dominancia teszt.

Ha már végeztél teszteket azért, hogy megbizonyosodj arról, hogy tényleg magas az ösztrogén szinted, akkor kihagyhatod ezt a részt. Ha azonban tapasztalsz néhány magas ösztrogén szintre utaló tünetet, de nem vagy biztos abban, hogy tényleg ösztrogén-domináns vagy-e, akkor ez a szakasz neked szól.

Az ösztrogén dominancia tesztelésének legalapvetőbb módja az ösztrogén 3 típusának ellenőrzése:

  • Ösztron (E1)
  • Ösztradiol (E2)
  • Ösztriol (E3)

Vérvizsgálat, vizeletvizsgálat használható erre. Ez az alapvizsgálat áttekintést nyújt az egyes ösztrogének szintjéről. Mivel azonban az ösztrogén dominancia akkor fordul elő, amikor az ösztrogén és a progeszteron aránya nincs egyensúlyban, célszerű progeszteron tesztet is elvégezni.

Az Ösztrogén- és progeszteron-teszt elvégzése pontosabb, holisztikusabb képet nyújt a hormonok állapotáról.

7 Tipp az ösztrogén dominancia természetes kezelésére.

1.Használj DIM kiegészítőt az ösztrogén dominancia természetes kezelésére.

Ha szeretnéd megtudni, hogyan csökkentheted az ösztrogén szintedet étel kiegészítővel, akkor itt az ideje hogy megismerkedj a DIM kiegészítővel.

A DIM (diindolil-metán) a keresztesvirágú zöldségekben (például káposzta, kelkáposzta és karfiol) található természetes vegyület. A keresztes virágú zöldségekkel rengeteg tanulmány foglalkozik, és ezek fogyasztása napi szinten ajánlott. Ha viszont ezt nem tudod beiktatni az étrendedbe, akkor érdemes ételkiegészítővel támogatni a szervezeted.

A DIM kiegészítő :

Segíti a szervezetet az ösztrogén anyagcseréjében. Támogatja a „jó” és a „rossz” ösztrogén egészséges arányát. Ezenkívül a DIM segíthet a pattanásokkal, támogathatja az egészséges anyagcserét (fogyás esetén), segítheti a szervezet méregtelenítését enyhítheti a menopauza tüneteit, és csökkentheti a gyulladást (az ösztrogén dominancia fő oka).

2.Növeld a keresztesvirágú zöldségek fogyasztását, az ösztrogén dominancia kezelésére.

Növeld a keresztesvirágú zöldségek fogyasztását az ösztrogén dominancia kezelésére.

A keresztesvirágú zöldségek nagyszerű kéntartalmú vegyületek forrása, az úgynevezett glükozinolátok. A glükozinolátok nagyon hasznosak a máj méregtelenítő munkájának támogatására. Az ösztrogén dominancia kezelésében fontos az ösztrogén szint csökkentése, és a felesleges ösztrogén lebontása és a szervezetből való kiürítése.

Ebben tudod támogatni a májadat a következő keresztesvirágú zöldségek napi fogyasztásával :

  • Kelkáposzta
  • Brokkoli
  • Káposzta félék
  • Bokchoy
  • Kelbimbó
  • Karfiol
  • Torma
  • Borsmustár
  • Vízitorma
  • Fehérrépa
  • Retek
  • Svéd karórépa
  • Fodros kel

Amint azt az előző pontban említettem, a DIM (a fent említett kiegészítő fő összetevője) szintén megtalálható a keresztesvirágú zöldségekben. Tehát gondolhatod, hogy “miért szedném a kiegészítőt, amikor elég csak keresztes zöldségeket fogyasztanom (vagy fordítva)?”

Nos, az az igazság, hogy jobb eredményeket érhetsz el, az ösztrogén dominancia kezelésében, ha a keresztesvirágú ételeket DIM-kiegészítővel kombinálod. Az egész zöldség vitaminokat, ásványi anyagokat, enzimeket és egyéb tápanyagokat is tartalmaz, amelyeket nem lehet tökéletesen “palackozni”.

Ami a kiegészítést illeti, lehetővé teszi, hogy több DIM-et kapjon a szervezeted, mint amennyit csak az ételből kaphatna. Kombinálva valóban felerősítheted az eredményeidet!

3.Használj esszenciális olajokat, az ösztrogén dominancia kezelésére.

Az illóolajok segíthetnek csökkenteni az ösztrogén dominancia tüneteit, mert enyhítik a felesleges ösztrogén fizikai, és érzelmi hatásait. Az illóolajok hatása az ösztrogén dominanciára abban rejlik, hogy befolyásolják a szervezet azon reakcióját, amelyek a stresszel, és a relaxációval kapcsolatosak.

Tehát, ugyanúgy, ahogy a meditáció, vagy a naplóírás csökkentheti a stresszt, az illóolajok is a nyugalom érzését válthatják ki az agyban.
Végső soron a relaxáció érzése befolyásolja a hormonszabályozást.

Csak néhány csepp olaj, nem rossz igaz? 🙂 Az illóolajok ösztrogéndominancia-felhasználásának további előnye, hogy támogatják a méregtelenítést. Az ösztrogén dominancia kezelésére válassz az alábbi illóolajok közül:

  • Citrom illóolaj
  • Grapefruit illóolaj
  • Vitex illóolaj
  • Levendula illóolaj
  • Zsálya illóolaj
  • Bergamott illóolaj
  • Ylang ylang illóolaj

4.Támogasd a májad a méregtelenítésben.

A májadnak az a nehéz feladata, hogy kiszűrje a vért, és 100% -ban kitisztítsa, a benne kavargó fölösleges hormonoktól. Ebben támogathatod egészséges ételekkel, és gyógynövényekkel.

Az ösztrogén dominancia tüneteinek visszafordítása érdekében fontos, hogy a máj megfelelően végezze a méregtelenítést. Erre jó néhány étel ami segít a munkájában:

  • Egészséges zsírok (például avokádó, nyers dió és magok stb.)
  • Cékla
  • Bogyók (például áfonya, málna, goji bogyók és eper).
  • Zöld tea
  • Fokhagyma
  • Almák
  • Keresztesvirágú zöldségek (a fentebb említettek)

Ezenkívül ne felejts el gyógynövényeket használni:

5.Egészséges bélflóra, és az ösztrogén dominancia természetes kezelése.

Az egészséges bélrendszer támogatja az ösztrogén metabolizmusát, úgy hogy a bélflórát alkotó bélbaktériumok enzimeket termelnek. Ezeknek a bélbaktériumoknak a feladata hogy a felesleges ösztrogént ártalmatlanítsák.

Ha nem megfelelő a bélflórában lévő baktérium-egyensúly, akkor ez akadályozhatja a felesleges ösztrogén eltávolítását a szervezetből.

Ezért nagyon fontos, hogy ezt az egyensúlyt fenntartsuk és támogassuk, bélbarát ételek beiktatásával az étrendünkbe. Erre kiválóan alkalmasak az erjesztett ételek és italok. Itt van néhány példa:

  • Savanyú káposzta (és más fermentált zöldségek)
  • Kefir
  • Kombucha
  • Joghurt (Bio tejtermék)
  • Almaecet

Az ösztrogén dominancia azt is jelenti tehát, hogy az ösztrogén túlsúlyban van a progeszteronnal szemben, felborult a köztük lévő egyensúly.

Ennek az egyensúlynak a fenntartása, és helyreállítása a nők minden életszakaszában nagyon fontos, hiszen az életünk minden szintjére kihat.

6.Ügyelj a xenoösztrogénekre, és más hormonzavarókra.

Mik azok a xenoösztrogének, és miért kell odafigyelnünk rá?

Olyan testidegen vegyszerek, amelyek a környezetből a szervezetbe jutva hormonszerű hatásokat váltanak ki, megzavarva és felborítva ezáltal a hormonális egyensúlyt.

Ezek a vegyszerek óriási károkat okoznak az emberi szervezetbe jutva és mindez az “iparosodás és a vegyipar fénykorának” köszönhető. Miben találhatók ezek a xenoösztrogének (hormon-háztartásodat tönkretevők):

  • Élelmiszerek (rovarirtók, permetszerek, tartósítószerek)
  • Ivóvíz
  • Kozmetikumok
  • Tisztálkodó és tisztító szerek
  • Műanyagokban (BPA és phtalátok, ezek megtalálhatók a legtöbb műanyag palackban, hő hatására pedig oldódnak az üveg tartalmával)

A mai modern világban szinte mindenhol ott vannak. Ilyen környezetben mégis hogyan élhetünk egészségesen ? Az évszázad nagy kérdése. De van mit tenni, főleg ha már tudjuk hogy mi okozza a károkat.

A gyógyulás és védekezés egyetlen módja az, hogy amennyire csak lehet elkerülöd ezeket a káros anyagokat. Gondold végig, hogy te mivel tudod csökkenteni a xenoösztrogének bevitelét a szervezetedbe. Itt csak néhány példát sorolok most fel neked:

Élelmiszerek. minél több organikus étel, bio zöldség gyümölcs (amennyire lehet) Sajnos nem mindenkinek van kiskertje. De már az is egy lépés hogy nem vásárolsz tartósított, adalékanyagokkal és színezékkel teli élelmiszert.

Víz: Kerüld az üdítő italokat, palackozott vizeket. Ha megteheted szerezz be egy vízszűrőt, és lehet kapni üvegkulacsokat is, inkább ebből igyál.

Kozmetikumok: Nők számára ez igazán kihívást jelent, hiszen napi szinten használunk kozmetikumokat, amivel adagoljuk magunknak a xenoösztrogéneket.

A kozmetikumok használatával pedig a bőrön keresztül kerülnek a véráramlatba ezek a káros anyagok, a májat “megkerülve”. Sajnos így annak méregtelenítésre esélye sincs.

Ezért fontos, hogy ezekre több figyelmet szentelj. Próbálj olyan termékeket vásárolni, amelyek természetesek. Talán idővel egyre nagyobb lesz ezek választéka, és az áruk is “normalizálódik”. Akármilyen lépést is teszel ez irányba, az már mindjárt több mint ha semmit sem tennél.

7.Szánj időt a stressz csökkentésére, és a feltöltődésre.

Az ösztrogén dominancia természetes kezelése.

Stressz és az ösztrogén dominancia természetes kezelése: A stressz óriási hatással van a hormonjainkra. A külső behatások könnyen felboríthatják a belső egyensúlyunkat ha nem figyelünk erre kellően.(Forrás)

Ebben a rohanó világban szinte lehetetlennek tűnik a stressz kiküszöbölése. Mindannyian érezzük ennek hatását, így egyre fontosabb, hogy a mindennapjainkba valamiféle stresszoldó elfoglaltságot bevigyünk.

Legyen az akár séta, naplózás, egy vicces film, meditáció, vagy találkozás a barátokkal… Időt kell szánni azokra a dolgokra, amelyek csökkentik a stresszt, felvidítanak és feltöltődést jelentenek. Ezzel jobban fel tudsz készülni – fizikailag, érzelmileg és mentálisan -, hogy szembenézz a stressz különféle formáival, amelyeknek ki vagy téve.

Ezzel az életmódbeli változtatással alacsony szinten tarthatod a stressz hormonok szintjét, ami megakadályozza az ösztrogén (és más nemi hormonjaink) szintjének megzavarását, és az egyensúly felborulását.

KIEGÉSZÍTŐK A HORMON-EGYENSÚLYT TÁMOGATÓ TÁPLÁLKOZÁSHOZ.

Bár a kiegészítők nem helyettesítik az egészséges étrendet, nélkülözhetetlenek az étrend hiányosságainak pótlásához. A kiegészítők ugyanis lehetővé teszik, hogy nagy mennyiségű tápanyagot vigyünk be a szervezetünkbe egyszerre. Valójában sokkal többet, mint amennyit fizikailag meg tudnánk enni!

Ráadásul egyre több tápanyag hiányzik, az élelmiszerekből (mint mondjuk 100 évvel ezelőtt). Ez azt jelenti, hogy ez tápanyaghiányt okozhat. Ha pedig az étrendedből hiányzik néhány tápanyag, ez megnehezíti az alvást, a menstruációs ciklust, a bőr egészségét … és megnehezítheti a szervezet számára a méreganyagok elleni küzdelmet.

A kiegészítők egyfajta biztosíték, amelyeket az egészséges hormonjainkért, és az egészséges hormon-szint fenntartásáért szedünk.

Egészséges étrenddel kombinálva a kiegészítők gyorsabb eredményt nyújtanak, az ösztrogén dominancia természetes kezelésében, és így sokkal könnyebbé teszik az életünket!

Az ösztrogén dominancia természetes kezelése.

A következő cikkek is érdekelhetnek: