Home>>Egészséges Ételek>>Állandóan fáradtnak érzed magad?
Állandóan fáradt vagy
Egészséges ÉtelekNői Egészség

Állandóan fáradtnak érzed magad?

Ez sokkal gyakoribb mint gondolnád.
A legtöbb nő energia szintje a 10-es skálán hetesen, nyolcason mozog, vagy inkább még ennél is kevesebb. És biztosan nem “pörög”, mint ahogyan kellene. Ez nem az életmód, a kor és az állandó elfoglaltság része? (kérdezheted)

A válasz erre: NEM. A tested úgy van kialakítva, hogy rengeteg energiát termeljen, hogy végigvigyen a napodon, fáradtság nélkül. Úgyhogy valami más lehet, ami lelassít.

A fáradtság érzésednek természetesen, az alváshiány valószínűleg az első számú oka. Tehát mindenképpen zárd ezt ki, nyilvánvaló “tettesként”.

Győződj meg róla, hogy mindent megteszel annak érdekében, hogy jól aludhass, mert ez az egyik legfontosabb dolog.

Szóval, mik a nagy energia rablók ?

Nos, először is a stressz.

Ezekben az időkben ez még nyilvánvalóbb, és szinte mindannyian szorongunk, ezért a kortizol, amikor “tombol”, nyilvánvalóan jó dolog, segít megbirkózni a stresszel, és azokkal a dolgokkal, amelyekkel napi szinten szembe kell néznünk, és átélünk.

És megfelelő mennyiségben jó is, de amikor állandóan, és folyamatosan a stressz, és a szorongás kezelésére szolgál, negatív hatással lehet az

  • energiádra,
  • az alvásodra,
  • a hangulatodra,
  • agyműködésedre,
  • az emésztésre,
  • a csinos alakodra,

és szinte minden másra is.
Tehát a stressz elég jelentős dolog.

A következő a pajzsmirigy.

Alacsony pajzsmirigyhormonok:
Ha nincs elegendő pajzsmirigyhormonod, az anyagcseréd elég lassú lesz.
Ettől egész nap kimerültnek érzed magad, nem fogsz “le-fel ugrálni”, hanem állandóan fáradt leszel.

És ködös, nagyon feledékeny, és lomha. Az alacsony pajzsmirigy egyéb tünetei közé tartozik a hajhullás, ha tele lesz a hajkeféd vele, vagy sokat fázol, a kezeid és lábaid mindig hidegek.

És lehet, hogy egyszerre van meleged, de a kezed és a lábad akkor is hideg.
Súlygyarapodás, nyilvánvalóan, ha nagyon nehéz lefogynod, ez annak a jele lehet, hogy a pajzsmirigy lassú.

Száraz, viszkető bőr, törékeny körmök, duzzanatok, depresszió, rossz hangulat, kevés motiváció, szorongás, gyenge koncentráció, mindezek,
az alacsony pajzsmirigy lehetséges tünetei.

Tehát fontos, hogy ezt ellenőrizd, teszteld.
A harmadik nagy energia rabló, a vércukor-szint.

A Vércukor.

Túl sok szénhidrát, cukor és / vagy stimuláns, például a kávé, és alkohol, egyensúlyhiányt okozhat a vércukor-szintben. Ez a szervezetednek olyan mint a hullámvasút….

Akkor amikor megkapja a rengeteg cukrot, az hatalmas energiát jelent, majd két órával később pedig a zuhanás. Ettől a “zuhanástól” nagyon letargikusnak, és lassúnak érzed majd magad.
És az agyad nem fog megfelelően működni, szóval….

Megtörténhet, hogy az alacsony vércukorszint pedig hajnali három órakor ébreszt fel.
Ha egész nap ezen a “vércukorszint hullámvasúton” vagy, ez éjszaka folytatódik, akkor hajnali három, vagy négy órakor felébredsz, alacsony vércukor-szinttel.

És nehezen fogsz visszaaludni, így másnap nagyon fáradtnak, és rosszkedvűnek fogod magad érezni.

Végül pedig a hormonokkal együtt, a peri-menopauza, vagy a menopauza.

Az ösztrogén és a progeszteron ingadozása a perimenopauzális években, és néha azon túl is, teljesen kiboríthat. Tehát, ha éjszaka izzadva ébredsz, vagy alacsony a progeszteronszinted, ami egy altató, és nyugtató hormon, akkor ez az alvásodat meglehetősen befolyásolhatja.

De persze a hormonok mellett számos más tényező is okozhat alacsony energiát, és fáradtságot.

Tehát, sorban ki kell zárnod ezeket, vagy pedig meg kell őket figyelned az életedben.
Ezek voltak az alapvető dolgok, amik a leginkább tudottak, és első körben ellenőrizendők. De nézzük azokat ami még problémát okozhat, ha az energiádról van szó.

Az első a mérgezőanyagok.

Tehát, ha túl sok vegyi anyagnak vagy kitéve, ezek károsíthatják a mitokondriumot.
A mitokondrium olyan, mint a cellák belsejében lévő kis elemek, amelyek az energiádat termelik.
Amikor megsérülnek, ez nyilvánvalóan az energiatermelésre is hatással lesz.
Tehát vigyáznod kell ezekre a vegyi anyagokra, és mérgezőanyagokra, minimalizálnod kell az ilyen anyagoknak való kitettséget.

Tápanyag-hiányosság.

Az energia előállításához bizonyos tápanyagok egész sora szükséges, ami elengedhetetlen, ha pedig ezek hiányoznak, vagy ha nem elég, akkor: Fáradtnak érzed magad…. Ezek közé tartozik, nos, sok tápanyag van, de ezek biztosan:

  • Vas,
  • B 12,
  • B 6,
  • Magnézium,
  • Cink, és még sok minden más is…

Tehát legyél biztos abban, hogy ne legyen tápanyaghiányod.

A bél egészsége, mennyire egészségesek a beleid?

Ha emésztési problémáid vannak, például:

  • székrekedés,
  • hasmenés,
  • puffadás, gáz,
  • reflux, fájdalom,
  • görcsök,

Akkor emögött fertőzés, vagy gyulladás, vagy ételérzékenység is állhat. Ez pedig stresszt jelenthet a szervezetednek, és ezért az immunrendszered alapvetően minden energiádat elveszi, a küzdelem érdekében.

Tehát, ha mélyebbre szeretnél menni, végeztess el egy labor tesztet, (székletvizsgálatot), amely azonosítja a mögöttes bélfertőzést, vagy éppen egyensúlyhiányt, és akkor ezt kizárhatod.

Vagy pedig kezelhető a probléma, és így megszabadulhatsz tőle, csökkenthető a gyulladás, és az energiádat más dolgokra használhatod, mint például:

Élheted az életed!

Alapvető egészségügyi problémák.

A fáradtság néha annak a jele, hogy a szervezeted valami komolyabbal küzd.
Mindig jobb orvoshoz fordulni, megbizonyosodni róla, ha kivizsgáltatod magad, és így kizársz minden komolyabbat.

Mit tudsz csinálni?

Térjünk rá a jó dolgokra, nagyon sok mindent megtehetsz természetesen az energiaszinted javítása érdekében. Én ma csak ötöt említek meg közülük.

Először is, a megfelelő légzés és pihenés.

Nos, nyilvánvalóan, ezt jelenleg nehéz megtenni, én is értem, de ez egyszerűen csak néhány percet vesz igénybe. Néhány mély, hasi lélegzetvétel, talán csak öt, vagy tíz mély hasi lélegzetvétel. Minden reggel, és minden este. Ez mindenki napjába beleférhet, bármi is történjen. Ez segíthet csökkenteni a stresszhormonokat, és egy kicsit több energiát adhat neked.

Offline.

Néha le kell tenni a telefont, főleg akkor amikor a világban ilyen folyamatok vannak. Ezért csak adj magadnak egy kis szünetet, majd kapcsold ki a telefont.

Ha teheted, menj ki a természetbe sétálni, javítani fogja a hangulatodat, és az energiaszintedet.
És a légzés, tedd a napi rutinod részévé.

A második a megfelelő reggeli.

Ha ki akarsz szállni ebből a vércukor “hullámvasútból”, szükséged lesz fehérjére is reggelire.
Felejtsd el a kenyeret, szerezz be néhány jó fehérjeforrást, például tojást, natúr joghurtot, zabot, diót, magot, mindenféle jó cuccot.

Ne önts cukrot a natúr joghurtba,
Inkább használj bogyós gyümölcsöket édesítőszerként, a fahéj is nagyon jó. Ez rögtön segít a vércukorszint stabilizálásában, és így az energiaszinted tartósabb lesz.

Harmadszor.

Használj kókuszolajat, nagyszerű az anyagcsere fokozásához.
Vagy pedig olívaolajat. Az egyik legegészségesebb olaj, amellyel főzni lehet.

A negyedik

A méreganyagok minimalizálása a környezetedben.
Korábban említettem a vegyszereket, amelyek károsíthatják a kis mitokondrium akkumulátorokat.

Próbálj vízszűrőt használni, ahhoz hogy szép tiszta legyen a vized kerüld a műanyag palackokat (tudom, ezt tényleg könnyebb mondani, mint kivitelezni 🙂

Aztán ott vannak még a tisztálkodó és tisztító szerek is. Na meg a kozmetikumok. Könnyebb megvenni a tömegcikkeket, az igaz és nem tudunk mindent kiiktatni az életünkből. de ha legalább csökkented az már több a semminél.

Az organikus termékek igaz drágábbak, de…. Fogd úgy fel hogy amit ma így anyagilag megtakarítasz, azt a későbbiekben a tüneteid kezelésére fogod költeni. Mert abban biztos lehetsz hogy ezek a méreganyagok hosszú távon megteszik a hatásukat sajnos…

Ugyan ez a helyzet az illatos gyertyákkal és a légfrissítőkkel.
És tudod, ha manapság többet vagy otthon, akkor valóban ki kell iktatnod ezeket a környezetedből, mert így belélegzed mindazokat a hormonbontó vegyszereket.

Utolsó dolog:

Sok energiát termelő tápanyagot kell enned. B-vitaminok, magnézium, vas, cink, C-vitamin, E-vitamin, szelén.
Mindez szükséges az energiatermelési lánchoz.

  • zöldségek,
  • dió,
  • magok,
  • bab vagy lencse,
  • hal, és
  • hús.

Inkább ezeket az ételeket fogyaszd, valódi ételeket, felejtse el a feldolgozott dolgokat, csak tápanyaghiányos leszel. És csak egyél sok egészséges dolgot. Kiegészítők: szerezz be egy nagyon jó multi-vitamint, Magnéziumot, és némi C-vitamint is. Ezek mellett itt van még egy lista olyan ételekről ami:

8 szuper étel, amelyet az energiaszinted természetes fokozásához fogyaszthatsz.

Ezeket az ételeket gondosan válogattam össze, az egészséges hormonok támogatása, és az energia növelése érdekében. A sejtek szintjén.

  1. Kókuszolaj : Ez messze az egyik legjobb étel az agy egészségének és a mentális fókusz javításának érdekében.
  2. Tökmag: A tökmag a leggazdagabb magnéziumforrás, amely több energiát termel a szervezetben. A magnézium táplálja a mitokondriumokat vagy a sejtekben található kis energiagyárakat. Ez több erőt, mentális összpontosítást, energiát és kitartást ad a nap folyamán.
  3. Tojás: Ahelyett, hogy a gabonaféléket fogyasztod reggelire, Válts főtt vagy rántott tojásra. A tojás egészségesebb, jó fehérjeforrás, és zsírban oldódó vitamin. Ha reggelente ezt fogyasztod, táplálja a szervezetet és az agyat, a vércukor-szintet pedig kordában tartja.
  4. Káposzta: A káposzta és a kelkáposzta segít méregteleníteni a vegyi anyagokat a májadból, így egyensúlyba hozza a hormonokat, és növeli az energiád.
  5. Almaecet: Étkezés során igyál egy evőkanál almaecetet egy pohár vízben. Segít erősíteni a gyomrot, és az ételek lebontását. Ez lehetővé teszi, hogy több olyan tápanyagot szívjon fel, amely táplálja a mitokondriumokat, amelyek így aztán több energiát termelnek.
  6. Avokádó: A természet egyik leggyógyítóbb szuper étele, egészséges zsírokkal és magas káliumtartalommal. Az avokádó segít egyensúlyban tartani a vércukor-szintet.
  7. Chia magok:Ezek a legjobb növényi fehérjék, és tele vannak Omega 3-mal. Nem hiába használják a sportolók is szívesen.
  8. Ashwaghanda :Ez az egyik legjobb adaptogén gyógynövény, amely segít a testednek a stressz kezelésében és a hormonok egyensúlyában.

Az alacsony stressz jobb alvást, nyugodtabb lelkiállapotot, nagyobb energiát és egészségesebb szervezetet jelent. Légy óvatos a gyümölcsfogyasztással, mivel a túl sok gyümölcs túlzottan stimulálhatja a szervezetet fruktózzal, ami aztán energiát veszít.

Naponta egyszeri kis adag bogyó a tökéletes egyensúly a c-vitamin szint, és a fito-tápanyagok emeléséhez.
A leveles zöldségek, a répa, a spenót és a kelkáposzta fogyasztása biztosítja a sejtenergia termeléséhez szükséges elektrolit ásványi anyagokat, és klorofillt.

Minden nap egy kiadós saláta, kiváló minőségű zöldségekkel, és jó szűz olívaolaj öntettel.
Az időszakos böjt ( intermittent fasting ) egyben nagyszerű módja annak, hogy az anyagcserédet fokozza.

Ez egy egyszerű diétás módszer, amikor a nap folyamán, az összes kalóriát 5-8 órás időszakban eszed meg.
Ez lehetővé teszi a nap további részében, hogy a szervezeted pihenjen, és emészthessen. A böjt javítja a mitokondriális funkciót is.

Mindenáron kerüld az energiaitalokat, mivel ezek csak stimulánsok, és nem nyújtanak valódi energiát.

Köszönöm, hogy elolvastad.